tiistai 25. maaliskuuta 2014

En taida mennä



Kaihtimien raosta näki vähän sisälle saliin. Pysähdyin kurkistamaan.

On ollut vähän puhetta, että minun pitäisi ruveta käymään kuntosalilla. En ole koskaan sellaisessa käynyt. En kiistä, etteikö kuntoilu tekisi hyvää, mutta jokin siinä pistää vastaan. Ei minulla ole sopivia varusteitakaan - olen päässyt käsitykseen, että salilla on syytä olla muodikkaan sporttisesti pukeutunut.

Pysähdyin siis kurkistamaan kaihtimien raosta kuntosaliin. Ei siitä paljon nähnyt mutta jotain sentään. Lähimpänä hyppi naisia tiukoissa asusteissa. Meno oli kuin moukarihäkissä.

En minä semmoiseen. Mieluummin kuntoilen kävelemällä pitkin Töölön rantoja. Lähdin pois kurkistelemasta, ettei kukaan luule, että siinä on dirty old man. Kameraakaan minulla ei ollut eikä olisi ollut soveliasta siitä kaihtimen raosta yrittää kuvata, joten liitän tähän vanhemman kuvan. Aihe on kyllä samantapainen, joskin elegantimpi.

-  -  - 

Pankkineuvoja kutsui keskustelemaan uusista sijoitusvaihtoehdoista. Eivätkö ne olekaan merkinneet muistiin, että olen ylen hankala asiakas, jota ei kannata kutsua. Viimeksi kun olin neuvonnassa, kuuntelin kyllä kaikki niksit ja konstit, miten voisin vähentää veroja tekemällä niin tai noin. Kun sitten tuli aika tehdä päätös, en valinnutkaan mitään tarjotuista vaihtoehdoista vaan ilmoitin siirtäväni rahani toiseen pankkiin. Minulle kun on kunnia-asia maksaa veroni yhteiskunnan hyväksi, ei pankin.

Siirtämättä kuitenkin jäi. Ja nyt ilmeisesti yrittävät uudestaan. En taida mennä. Tulisi vaan tölvittyä, ja työtäänhän se neuvoja vaan tekee.





2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei, harkitsen kuntosalilla käyntiä; lihaskuntoa olisi hoidettava...keski-iän jälkeen se on kävelyn lisäksi tärkeää. Pukeudun epämuodikkaasti, mutta mukavasti. Otan tuon kokemuksen mielenkiinnolla vastaan...ennen kaikkea hoidan itseäni.(Tai sitten jumppaan kotona) Oli kumman hauskaa lukea kommenttisi pankille...hienoa! Tuntui kuin jotakin oleellista siinä teossa olisi ollut...keskeisimpien elämänarvojen punnitsemista.
-unna-

Dessu kirjoitti...

Minä jumppaan näillä näkymin kotona täysin epämuodikkaassa pyjama-asussa. Minulla on jopa jumppapallo, se on perus fysioterapian treenistä, jotka loppuivat jo kauan sitten.